piątek, 19 grudnia 2014

"Jasper Johns" ~ Craig Silvey

Dużo obiecująca książka, ale czy jest taka wartościowa?

OPIS KSIĄŻKI
"W małym australijskim miasteczku pewnego letniego wieczoru trzynastoletniego Charliego Buctina wyciąga z domu miejscowy rozrabiaka Jasper Johns. Chłopcy odkrywają w buszu ciało nieżyjącej dziewczynki i postanawiają na własną rękę wykryć sprawcę potwornej zbrodni. Rozwój wypadków jest nieoczekiwany, wręcz szokujący...
Silvey z ogromną wrażliwością i wyczuciem kreśli postacie nastolatków, ich sprawy, przeżycia i pierwsze miłosne zauroczenia, a zarazem szczerze i dosadnie opisuje świat dorosłych, naznaczony dyskryminacją i rasizmem, w którym młodym ludziom przyszło dorastać i się z nim zmierzyć. (...)"


MÓJ OPIS
Z opisem z tyłu książki się nie zgadzam, ale nie można powiedzieć że jest zmyślony po całości...

Trzynastoletni Charli, normalny chłopak, kochający czytanie książek, z normalną rodziną, mieszkają w małym miasteczku w Australii, pewnego wieczoru wymyka się z miejscowym rozrabiaką: Jasper'em Johns'em. Razem idą do lasu, gdzie Jasper pokazuje mu swoje odkrycie - ciało martwej dziewczyny. Oboje starają się rozwiązać zagadkę morderstwa, lecz nie jest łatwo, bowiem Charli ma bardzo surową matkę. Czy uda im się rozwikłać zagadkę?

W powieści są trzy wątki:
- miłość
- morderstwo
- przyjaźń 

Wypożyczyłam to z nadzieją, że jest to bezwzględny kryminał, niestety jest obyczajowo-romantyczno-kryminalnym dziełem Pana Silvey'a.

OCENA
Mimo że liczyłam na coś całkiem innego, zakochałam się w tej książce. Piękne opisy, wspaniale rozbudowane wątki, i idealna intryga! Serdecznie polecam! Wspaniała książka. Wspaniała historia młodych ludzi, którzy tak szybko musieli sobie poradzić z problemem, z którym nie poradził by sobie nie jeden dorosły człowiek... Jeszcze raz: WSPANIAŁA!!!

OGÓLNA OCENA

Wątki: 5/5
Historia: 5/5
Postacie: 4/5
Język: 5/5
Całokształt 5/5

Razem: 24/25


JESZCZE RAZ GORĄCO POLECAM!




~~ Zaczytana Czarownica

3 komentarze:

  1. Zapowiada sie ciekawie 'o' i jakos tak.. nowo. Nie jestem pewna, czy czytałąm coś w tym stylu, więc milo będzie sięgnąć po coś, co mnei zaskoczy <3
    http://slowami-tez-mozna-dotykac-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam to! Wspaniała książka. Na końcu ryczałam jak głupia. Jedna z lepszych książek z jaką miałam okazję się zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam bliska łez, ale żadnej nie uroniłam ^^

      Usuń