wtorek, 21 kwietnia 2015

Liebster Blog Award


Słowem wstępu, ostatnio musiałam zawiesić bloga z przyczyn Wam już znanych. Nie obiecuję regularnych postów, ale jestem na nowo zmotywowana do pracy! Zrecenzuję zaległe powieści i dodam je do końca maja! Jest ich sporo.

Ale przejdźmy do głównego tematu tej notatki: Liebster Blog Award *nazwijmy to tagiem bo nie wiem do jakiej kategorii mogę to zaliczyć* do tego Tagu nominowały mnie :Eller z bloga „Słowami też można dotykać. Nawet czulej niż dłońmi.” [http://slowami-tez-mozna-dotykac-recenzje.blogspot.com/] i Laura z bloga „To nie ludzie tworzą słowa, to słowa tworzą ludzi…”[http://slowa-ludzie-recenzje.blogspot.com/?m=1]. Dziewczyną serdecznie dziękuję za nominację.

Czym dokładnie jest Liebster Blog Award?

Zasady: „Nominacja do LBA jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za ”dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”
Ja w LBA odpowiem na 22 pytania (11 od Eller i 11 od Laury)

Pytania od Eller:
1.    Dlaczego zaczęłaś pisać?
Hymmmm… Zaczęłam czytać z własnej woli na przełomie 5 i 6 klasy. Później nabrałam ochoty wypowiadać się na temat przeczytanych pozycji. Mam wrażenie że to przez *jak ja to nazywam* chęć bycia czytaną, chciałam się rozwijać, uczyć.
2. Jak długo już się tym zajmujesz?
Recenzje zaczęłam pisać nie dawno. Jakoś na początku grudnia 2014r.
3. Wiem, że niemożliwe jest wybrać jedną ulubioną książkę, ale takich kilka najbliższych twojemu sercu to...?
Dobre pytanie… Mam dużo takich książek… Na pewno serie:
Ø  „Harry Potter” ~ J.K.Rowling
Ø  „Szeptem” ~ B.Fitzzpatrik
Ø  „Błękitnokrwiści” ~ Melissa de la Cruz
Ø  „Dary Anioła” ~ Cassandra Clare
Ø   „Igrzyska Śmierci” ~ Suzanne Colins
Ø  „Błękitna Miłość” ~ S.C.Ransom
Ø  „Dotyk Julii” ~ Tahereh Mafi
Są jeszcze książki pojedyncze:
Ø  „Pocałuj mnie gdy zasnę” ~ Linda Howard
Ø  „Jasper Jones” ~ Craing Silvey
Ø  „Eve” ~ Anna Carey
Ø  „Wyścig Śmierci” ~Maggie Stiefvater
Ø  „Zostań, jeśli kochasz” ~ Gayle Forman
4. Największe zawody książkowe ostatniego czasu?
Przykro mi, że to muszę napisać, ale są nimi:
Ø  „Kroniki Bane’a”
Dlaczego? Jest to baaardzo nudne. Jestem żoną Magnusa. Historie w książce świetne, ale jak na mój gust język którym jest napisana jest nudny, tak po prostu… Okropnie mnie nuży i jak już się zabiorę za czytanie usypiam.
Ø  „Księga Martwych Dni” na ten temat już się wypowiedziałam w recenzji: [http://zaczytana-kraina.blogspot.com/2014/12/ksiega-martwych-dni-marcus-sedgwic.html?m=1]

5. W jakich jesteś fandomach?
Shadowhunter, Potterhead, Tribute, Angel Army (Szeptomaniacy, Husherzy, czytałam różne opcje), tam na górze macie napisane książki które kocham, ale nie do wszystkich znam nazwy fandomów.
6. Co najbardziej cie drażni w tych społecznościach?
Kłótnie. Kłótnie. Kłótnie zabijają fandom od środka.
7. Oglądasz seriale?
Aktualnie nie, ale czekam na propozycje (tak Eller od Ciebie też xP)
8. Jesteś domatorem, czy raczej cię nosi?
Jestem pomiędzy. Kocham zaszyć się w domowym zaciszu za szafą, w koncie, z kocykiem, kawusią i książką, ale też kocham podróżować i zwiedzać.
9. Czytujesz inne blogi?
Czytuję ^^
10. Blogspot czy watpad?
Zdecydowanie BLOGSPOT. Miałam watpada i się bardzo na nim przejechałam, kojarzy mi się z totalną nie umiejętnością stworzenia sensownego i poprawnego zdania *mnie też się takie coś zdarza, ale nie co chwilę*, albo może czytałam złe opowiadania.
11. Masz tumblr?
Nie.

Pytania od Laury:
1.    Kiedy zaczęła się twoja przygoda z książkami?
Moja babcia jak przyjeżdżaliśmy do niej zawsze przed snem mi coś czytała, zadaje mi się, że Kath też coś mi czytała, ale nie jestem pewna. Wiem że czytanie towarzyszyło mi od zawsze.
2.    Która książka jako pierwsza wprowadziła cię w ten świat?
Kiedy zaczęłam sama sobie czytać to były lektury, pierwszą jaką przeczytałam był „Pies, który jeździł koleją”, później czytałam „Harrego Pottera” na przełomie 5 i 6 klasy.
3.    Ile miałaś lat jak nauczyłaś się czytać? 
Uczyłam się w pierwszej klasie, chyba miałam 7 lat xP
4.    Jaka pora jest dla ciebie najlepszą na czytanie?
Przed snem, w nocy, rano, po południu. Nie mam określonej pory, jak mam czas to czytam
5.    Czytasz na lekcji?
Czytałam w pierwszej klasie na matmie, ale nie mogę sobie już pozwolić w drugiej :c
6.    Co sądzisz o ludziach, którzy nie czytają w ogóle?
To ich wybór, ale ja bym nie potrafiła już nie czytać xP
7.    Wyobraź sobie, że w możesz przeczytać tylko jedną książkę w całym życiu. Co to by była za książka?
Wszystkie części „Harr’ego Pottera” w jednej mega grubej książce.
8.    Jaki bohater ostatnio denerwował cię tak bardzo, że miałaś ochotę wejść do książki i powyrywać mu włosy?
Ø  Adam z „Dotyku Julii”
Ø  Shay z „Cienia Nocy”
9.    Jaka jest twoja ulubiona lektura szkolna?          
„Sposób na Alcybiadesa”
10.  Która ekranizacja jest lepsza od książki?
Jeszcze się z taką nie spotkałam.
11.  Ile książek przeczytałaś w minionym miesiącu?
Ok. 3, 4

Teraz zostaje tylko nominować:

Pytania:
  1. Jaką książkę zaczęłaś/ęś czytać i nie skończyłeś?
  2. Czy czytasz lektury?
  3. Jaki jest twój ulubiony gatunek?
  4. Czy wielkość czcionki ma dla Ciebie znaczenie?
  5. Ebook, audiobook, czy tradycyjna książka?
  6.   Masz ulubionego autora? Jak tak to jakiego?
  7.  Czytasz w wannie?
  8.  Czy jesz i pijesz czytając?
  9. Czym najczęściej zakładasz strony?
  10. Zaginasz rogi?
  11. Czy piszesz FF z przeczytanych książek?

  
Jeszcze raz dziękuję za nominację J
Lucy :*

4 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za nominację. Niestety z zasady nie biorę udziału w takich zabawach, ale jest mi bardzo miło, że ktoś o mnie pomyślał.
    Dziękuję i serdecznie pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację :D ( Najlepsze jest to, że myślałam, że żaden bloger nawet nie wiedział o istnieniu mojego bloga )

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy za nominację, ale byłyśmy już wcześniej nominowane. :)
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedziałam. A notkę z odpowiedziamy zaplanowałam na jutrzejszy poranek. jeszcze raz dziękuję za nominację!

    OdpowiedzUsuń