wtorek, 21 kwietnia 2015

Wyścig Śmierci - Maggie Stiefvater



Przechadzając się między półkami w bibliotece, pewna książka przykuła moją uwagę. Wokoło wszędzie stały książki z całymi czarnymi grzbietami, ale „Wyścig Śmierci” ma w połowie niebieski grzbiet. Czytając tytuł już wiedziałam że chcę to przeczytać.
Całym życiem Kate ‘Puck’ Connolly są jej bracia: Finn i Gabe, kucyk Dove i „agresywna” wyspa na której mieszkają. Puck jest sierotą, utrzymują się z dorywczych prac łapanych na wyspie, lecz są to nie wystarczające środki by utrzymywać trzy osoby i kucyka. Kate decyduje się wziąć udział w Wyścigu Skorpiona. Ten wyścig jest cholernie niebezpieczny, co roku jest rozlew krwi. Uczestnicy wyścigu muszą dosiąść niebezpieczne konie morskie, które żywią się krwią i mięsem. Przy brzegach Thisby gromadzą się co roku na początku października, by na początku listopada mógł ktoś umrzeć.
Jest pierwszy dzień listopada, więc dzisiaj ktoś umrze.”
         Książka tak okropnie piękna. Powieść, która opowiada o przyjaźni „zwierzęcia” z człowiekiem, walce na życie i śmierć, kłopotach życia codziennego i miłości dwóch osób uczestniczących w "Wyścigu Śmierci" ze swoimi nietypowymi wierzchowcami. Książka tak piękna, że z każdą końcową stroną płakałam. ZAKOCHAŁAM SIĘ. Uwielbiam, ubóstwiam ile bym dała żeby móc ją przeczytać jeszcze raz nie znając zakończenia.
         Mogłabym na jej temat rozwodzić się godzinami, ale chcę mieć krótkie i treściwe recenzje. Dlatego zostawię was z pięcioma akapitami ;)
ZAKOCHOAĆ SIĘ W KSIĄŻCE NIE JEST TRUDNO, GOŻEJ JEST ZACZĄĆ NOWĄ HISTORIĘ STĄPAJĄC PO ŚWICIE POPRZEDNIEJ.
Chciałabym jeszcze do moich recenzji dodawać piosenki, które laciały w kółko przy danej pozycji, nazwę to „Z czym to się je”, myślę że dla osób które czytają z muzyką w uszach, mogą poznać nowe ciekawe teksty i melodie. Dlatego jak coś przeczytacie z „muzyką w uszach” dajcie linka w komentarzu, chętnie poznam Wasze gusta ;)
Z czym to się je?
Leciała całymi dniami i nocami, moim zdaniem odzwierciedla ostatnie stronice „Wyścigu Śmierci”.
OGÓLNA OCENA

Wątki: 5/5
Historia: 5/5
Postacie: 355
Język: 5/5
Całokształt 5/5

Razem: 25/25

4 komentarze:

  1. Bardzo wiele słyszałam o książce i o autorce. Teraz czytam jej "Króla Kruków" i bardzo mi się podoba, ale...Na "Wyścigu Śmierci" trochę się zawiodłam. Oczekiwałam czegoś bardziej... dynamicznego. Takiej książkowej wersji "Hidalgo. Wyścig Ognia".
    Zapraszam do siebie ^^
    http://slowami-tez-mozna-dotykac-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ellerku kochany Sellerku śledzę Cię na każdym kroku xP

      Usuń